Brug Linkbuilding til at forstærke din virksomheds rating

2019-05-09T13:45:31+00:0021 februar 2019|Google og linkbuilding|

Tænk, hvis man vidste, hvad kunderne præcist vil spørge om på Google, når de er klar til at købe.

Det giver sig selv, at man ikke kan vide, hvilke ord folk vil taste ind i Googles søgefelt. Men, hvis man ved hvordan, kan man med simple værktøjer blive meget klogere på, hvad de kunder, der så nåede frem til hjemmesiden søgte på.

Analyseværktøjerne fra Google giver ikke bare viden om de bedste søgeord til jeres hjemmeside, de giver også mulighed for at finde ud af, hvor mange visninger i reelt har fået fra forskellige søgeord.

Værktøjerne kan også bruges til at få mere information om de besøgende på virksomhedens side, og hvordan de finder frem til den. Her har man muligheden for at blive klogere, ikke bare på hvad potentielle kunder søgte på, før de ankom til hjemmesiden, men også hvad de klikkede på på hjemmesiden. Antallet af klik er værdifuld viden, fordi de fortæller noget om, hvor stor interessen er.

GSC, Google Search Console kan også bruges til at se links, som fører ind til en virksomheds hjemmeside

Det vil sige, at andre der linker til hjemmesiden vil blive registreret. Det kan være et værdifuldt værktøj, hvis man bruger det bevidst.

En sides værdi på Google måles nemlig på, hvor mange forbindelser, den har til andre sider. Links, der leder til virksomhedens side, fra andre sider, forstærker virksomhedens rating på Google, og dermed dens placering i en søgning. En sådan viden kan man bruges bevidst i partnerskaber med andre virksomheder eller medier, man samarbejder med.

Jeg oplever ofte kunder, som er usikre på, hvad de reelt får ud af de penge, som de betaler digitale bureauer, der tilbyder at gøre det for virksomhederne. Men man bør være varsom med at betale sig fra den slags – ikke mindst, hvis man ikke selv er i stand til at holde øje med, hvor trafikken kommer fra og om, det overhovedet genererer mere trafik til hjemmesiden. Mange virksomheder ender med at betale alt for meget for et meget beskedent afkast.

Tak, en e-mail er på vej!
{subscription-lastnamel}
Tak for din bestilling!
Tak, du er nu tilmeldt forløbet.
Tak, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Tak, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Tak, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Tak, en e-mail er på vej!