Gå Fra Mig-Marketing Til Dig-Marketing

2019-05-09T15:28:55+00:004 maj 2019|Flow Marketing & Leads|

Enhver virksomhed, der er optaget af salg og markting, vil stille sig selv det afgørende spørgsmål: Hvordan får man de eksisterende kunder til at købe mere?

Her kan det være værdifuldt at se nærmere på, hvordan man interagerer med sine kunder – og især når man arbejder online, er interaktionen afgørende for, om et salg lykkes.

Der er en tendens til, at virksomheder er alt for optaget af deres egne agendaer, når de rækker ud mod eksisterende og potentielle nye kunder online.

Man snakker ikke mig-marketing, men dig-marketing, og det handler grundlæggende om at tage afsæt i kundernes virkelighed frem for det budskab, man som virksomhed brænder for at få afleveret. Jeg ser ofte et brændende ønske om at få viderformidlet virksomhedens vision, strategi og identitet til kunder, der klikker ind på hjemmesiden.

Men det kan ofte være spildte anstrengelser. For kunderne er som udgangspunkt, ikke interesseret i virksomheden, de er interesseret i sig selv. Og virksomheden er ikke til for at betjene sig selv, den er til for at betjene kunderne.

Det betyder, at hvis man bør fortælle historier om virksomhedens kunder, og i alt hvad der kommunikeres ud, holde fast i kundernes situation. Et konkret eksempel er udtrykket: ”Landets førende”.

Det er i sig selv et vigtigt budskab, som kan skabe tillid hos kunden. Men det er en mig-orienteret kommunikation, og den skal nødvendigvis ikke udelades helt, men den skal føres hen til hvorfor, man er ”Landets førende”. Dermed skrifter perspektivet til at blive en kunde specifik kommunikation.

Og kan man konstatere en høj bouncerate – altså brugere, der klikker ind via annoncer, eller content fra sociale medier eller emails, men som hurtigt forlader sitet igen, så er det første spørgsmål, man som virksomhed skal stille sig selv:

Mødes kunderne af en kommunikation og en landingpage, der vedrører dem?

Tak, en e-mail er på vej!
{subscription-lastnamel}
Tak for din bestilling!
Tak, du er nu tilmeldt forløbet.
Tak, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Tak, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Tak, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Tak, en e-mail er på vej!