Tre råd til en stærk landingpage

2019-05-09T13:44:26+00:0017 februar 2019|Website rolle|

I sidste nyhedsbrev skrev jeg om betydningen af at have kunden i fokus, når man kommunikerer digitalt.

En god hjælp er at stille sig selv spørgsmålene:

Handler jeres hjemmeside om virksomheden eller om jeres kunder?

Har i noget på hjemmesiden til de besøgende, som ikke er klar til at købe?

Når jeg rådgiver virksomheder i onlinestrategier taler vi ofte om Landingpages.

Her får du tre råd til hvordan du styrker jeres virksomheds landingpage under en digital kampagne:

  1. Sæt et tydeligt Mål. Målet for hjemmesiden skal defineres. Målet skal prioriteres højt. Er det et direkte salg eller skal kunden signe op, således at de etableres som kontakt til for eksempel et nyhedsbrev og så videre.
  2. Se nærmere på adfærden hos de kunder, som forlod jeres site. De besøgende, som er i tvivl, skal skal gøres til kunder. Det er med andre ord årsagerne til, at de besøgende ikke køber, man skal afklare. Det bliver man ikke klogere på ved at kommunikere med de købende kunder.
  3. Hav noget til den, der ikke køber. Der er kunder, som har besluttet sig for, at de ikke vil købe, allerede inden de kommer ind på jeres hjemmeside. Dem skal man også tage hånd om, så de ikke-købende, der allerede er imod et køb, alligevel får noget ud af at besøge siden.
Tak, en e-mail er på vej!
{subscription-lastnamel}
Tak for din bestilling!
Tak, du er nu tilmeldt forløbet.
Tak, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Tak, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Tak, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Tak, en e-mail er på vej!