Tre vigtige punkter til en vellykket Email-kampagne

2019-05-09T14:22:26+00:0025 februar 2019|E-mail markedsføring|

Ja – man kan som virksomhed sælge alt lige fra sko til software og undervisning via en email. Og alt tyder på, at salget via nettet er voldsomt stigende, mens det direkte salg i fysiske butikker eller lokaler dykker.

Men salg via inboxen skal gøres på den rigtige måde. Ellers ender det en stor del af virksomhedens digitale kampagne i spamboksen hos tusindvis af modtagere.

 

Der er især tre punkter, jeg fremhæver, når jeg tilrettelægger en email-kampagne:

 

  • Segmentering:
    Hav din modtager i tankerne, når du sender mail og overvej, om du skal indsnævre din målgruppe til de forskellige mails.
  • Overvej pris og brug af rabatter:
    Det er ikke altid relevant at lægge ud med prisreducering og rabatter. Hvis en rabat bruges forkert og for hurtigt kan den i sidste ende degradere din virksomheds brand.
    Læs mere om brug af rabatter her.
  • Den røde tråd:
    Din email-kampagne skal have en gennemgående rød tråd, som skal kunne føres videre ind i den fysiske butik eller virksomhed. Man tænker altså ikke kun digital kommunikation, men trækker formidlingen ind i alle dele af den pågældende virksomhed.


Denne cirkulære kommunikation med kunderne er essensen af den moderne Omnichannel-tankegang.

I skobutikken, på bloggen og på facebook taler man hele tiden med samme stemme, og man bruger alle former for kundekontakt til at etablere en tættere forbindelse til den enkelte kunde.

Tak, en e-mail er på vej!
{subscription-lastnamel}
Tak for din bestilling!
Tak, du er nu tilmeldt forløbet.
Tak, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Tak, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Tak, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Tak, en e-mail er på vej!