Succesfuld E-Mail Marketing: Formår I at vække følelser?

2019-05-09T15:29:13+00:006 maj 2019|E-mail markedsføring|

Email er en af de fem primære platforme, der er til rådighed, når man ønsker at booste sin virksomheds dialog med kunderne på nettet.

Mailadresserne er virksomhedens vej direkte ind i postkassen hos en gruppe eksisterende og potentielle kunder. Derfor er det også en oplagt kanal at bruge offensivt i en -marketingkampagne.

Men det er også det sted, hvor der er stor risiko for at forsvinde i bunken af spammail

Der er derfor rigtig god grund til at tilrettelægge en kampagne og sit salg meget nøje, inden mailen sendes ud.

Det første grundlæggende princip er overførslen af følelser fra afsender til køber. Kort sagt er evnen til at sælge et produkt et spørgsmål om, hvorvidt man lykkes med at overfører de følelser, som produktet skal vække til modtagerne.

For at lykkes med sådan en proces kræver det en høj grad af autencitet og troværdighed

Man skal selv tro på produktet. Det er almindelig viden i dag, at den gode reklame formår at overføre de følelser, der ligger i hjertet af kampagnen – og gør modtageren i stand til at føle noget. Det er følelsen, der gør, at man husker.

Når man sætter sin mailkampagne i gang, er det lige så afgørende, at man lykkes med at få skabt noget indhold, der får modtageren til at føle noget.

Er det billeder eller en tekst, der rammer noget i modtageren? Er det autentisk og drevet af et oprigtigt ønske om at nå ud med et budskab?

Derfor starter jeg altid at stille dette spørgsmål inden en email-kampagne sættes i gang: Hvad skal modtageren føle?

Overførslen af følelser er det første holdepunkt, når email marketing skal fungere

For det første kan man antage, at de ældre også bruger mobile enheder, men der, hvor de adskiller sig fra den yngre målgruppe er, at de oftest har mere tid og ro til at sidde hjemme med en laptop eller desktop. De giver sig bedre tid, når de er online, og de dvæler i længere tid ved hver enkelt enhed, som de åbner.

Skal man fange denne gruppe, kræver de en langt mere fyldestgørende information, inden de slår til og indvilger i et køb. De er ikke i samme omfang impulsdrevne, som den yngre målgruppe.

For at nå dem, må man gøre sig klart, at man har med mennesker at gøre, som har livserfaring. De er mere kritiske, og mere skeptiske over for digitale medier, og de vil kræve en langt højere grad af information. Derfor gælder den generelle antagelse om, at alt skal gå hurtigt på internettet ikke.

Og kigger man på den ældre målgruppe og platformsvalget, bør man sikre sig, at de, hver gang de interagerer på en digital platform, skal have muligheden for at skifte deres interaktion til traditionel post eller en anden form for interaktion, som de er trygge ved.

Altså er der et sted på siden, hvor man giver dem mulighed for at modtage tilbud og information via post, telefon eller email.

 

Tak, en e-mail er på vej!
{subscription-lastnamel}
Tak for din bestilling!
Tak, du er nu tilmeldt forløbet.
Tak, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Tak, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Tak, du er nu tilmeldt nyhedsbrevet.
Tak, en e-mail er på vej!