Hvornår har du sidst helt frivilligt skrevet dig op til at modtage en virksomheds nyhedsbrev?
En traditionel ”Tilmeld dig vores nyhedsbrev” boks er i langt de fleste tilfælde ubrugelig i dag. Kunder efterspørger sjældent et nyhedsbrev fra en virksomhed, med mindre virksomheden lever af at sælge nyheder.
Derfor skal man som virksomhed i dag gøre noget ekstra for at få en kundes mail adresse, og en effektiv metode er at foreslå en byttehandel. Kunderne får en artikel, en guide eller andet relevant content, og butikken får kundens email-adresse.
Afgørende for det, man tilbyder i bytte for en mailadresse, er at det skal være værdifuldt for kunden
Det kunne for eksempel være et tilbud om at få en e-bog eller hele artikelserien sendt i pdf med det samme.
Flere og flere tilbyder gratis online. Uanset hvad man vælger at tilbyde, gælder det helt afgørende princip, at det skal være viden, som har værdi for kunden.
”Vil du have det? Så skriv dig op her”
I jeres nyhedsbreve kan i komme ind på fortællingen bag jeres virksomhed. Man ser generelt en stærk trend i mod, at virksomheder fremhæver en humanistisk eller menneskelig profil, når man kigger på moderne marketingsstrategi.
Denne tendens er endnu mere markant for den digitale del. En social, menneskelig og miljømæssig profil er guld værd for nutidens virksomheder. Det er populært at gøre noget godt, mens man tjener penge.
Og ser man på de digitale platforme, er der et enormt potentiale og spillerum, for at virksomheder og organisationer kan opbygge og flashe en mere idealistisk profil. Det sker via blogs, artikler, video og andre typer fortællinger.